Søk etter artikler og svar

ID-sjekk


For å innhente fødsels- og personnummer, samt. få en godkjent identitetskontroll på plass, kan man sende en ID-sjekk f.eks når man onboarder en ny kunde.

Ved å gå til kundens kundekort kan man velge å sende en ID-sjekk til kundens kontaktperson(er).

Feltene “Navn” og “Epost” , og eventuelt “Mobilnr.” må være utfylt for at man skal kunne sende en ID-sjekk. Man kan enten sende til kun e-post eller epost og sms.

Klikk på de tre prikkene til høyre for navnet på kontaktpersonen, og følgende felt vil dukke opp:

Klikk “Send ID-sjekk”, og velg deretter “Send på epost” eller “Send på epost og sms” før man klikker “Lagre”.

Kontaktpersonen vil da motta en sms og/eller e-post der vedkommende blir bedt om å godkjenne at hun/han er den hun/han er.

Når vedkommende har godkjent ID-sjekken får man et “check”-symbol ved siden av kontaktpersonen på kundekortet.